הסבר עדכני לגבי תרופות לכאב עצבי

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

27/02/2008 | 19:05 | מאת:

ברצוני לתקן ולהסביר משהו לגבי ההנחיות לטיפול בכאב עצבי -לא כל מי שזכאי יוכל לקבל אחת או יותר משלושת התרופות לכאב עצבי באופן מיידי אך ההנחיות הן בהחלט שיפור משמעותי וגם ניתנה תוספת משמעותית השנה על מנת לוודא שהתרופות ינתנו למי שזקוק להם - לגבי חלק מהמחלות התרופות ינתנו כקו ראשון- כלומר ללא צורך לנסות תרופות אחרות קודם ולגבי מחלות/מצבים אחרים, התרופות ינתנו כקו שני אך אין יותר קו שלישי כפי שהיה קודם. בקרוב, נפרסם את ההנחיות של ועדת הסל לגבי התרופות לטיפול בכאב באתר העמותה למאבק בכאב וכך כל אחד יוכל לראות לגביו. סליחה שכתבתי קודם שכל ההגבלות הוסרו אך זה מה שהיה כתוב ברשימה שפורסמה ומה שנאמר לי ע"י גורמים רשמיים!

29/02/2008 | 18:27 | מאת: גם אני

לא ברור לי מה קורה בנושא מחלת הפיברומיאלגיה. ליריקה ניתנה עד עכשיו לטיפול בכאב עצבי הנובע מסוכרת.אין התוויה בארץ לטיפול בפיברומיאלגיה ולכן לא רצו לתת לי אישור בקופת חולים לליריקה, למרות שזה הדבר היחידי שעוזר לי. בלי התרופה הזו אני לא מתפקדת מרוב כאב.קבלתי גם למשרד הבריאות ללא תוצאה חיובית. אז האם אוכל לקבל אישור לתרופה עכשיו מאחר והיא נכנסה לסל הבריאות או שעדיין זה לא המצב?

04/03/2008 | 12:26 | מאת:

שלום רב לך, ההתוויה לליריקה בארץ הוא עבור טיפול בכאב עצבי היקפי מכל סיבה שהיא ולא רק לחולי סכרת. סימבלטה לעומת זאת היא בעלת התוויה רק לכאב עצבי הנובע ממחלת הסכרת, למרות שידוע לי שהתרופה ניתנת כיום גם לאחרים הסובלים מכאב עצבי. כעת, יהיה הרבה יותר קל לאנשים הסובלים מכאב עצבי לקבל את התרופות הללו. רשימת התרופות עדיין צריכה לעבור אישור ממשלה ואז משרד הבריאות תוציא חוזר מנכ"ל עם הנחיות לאופן מתן התרופות. לאחר מכן, כל קופה מחליטה מי יהיה זכאי לתרופות וכו'. אנחנו כמובן נעקוב אחרי כל התהליך על מנת לוודא שכעת אנשים הזקוקים לתרופות הללו יקבלו אותם. עד היום, מתוך 25,000 החולים הזקוקים לתרופות לכאב עצבי, מרבית החולים לא קיבלו אישור לתרופות מן הקופות אך אני מקווים שמצב זה נגמר וכי כעת, הכל יהיה פשוט הרבה יותר. אבל, כל זה לא ממש עוזר לך כי ללא אבחנה של כאב עצבי/נוירופטי, אינך יכולה לקבל אישור רגיל לתרופה, למרות שכאמור ה-FDA כבר אישר את התרופה לפיברומיאלגיה. האם ניסית לבקש ועדת חריגים בתוך הקופה בשביל לדון באפשרות לקבל ליריקה בגלל שזו התרופה היחידה המקלה עלייך? האם יש לך ביטוחים משלימים? אני אתייעץ עבורך עם כמה אנשים ואם יעלה רעיון לאופן שבו יש סיכוי שתקבלי אישור לתרופה, כמובן שאודיע לך בהקדם דרך הפורום. אני מבינה שפנית לנציבת קבילות הציבור אך סביר להניח שהיא לא יכלה לעזור לך בגלל התווית התרופה בישראל ובגלל שבאופן רשמי, אינך זכאית לתרופה - למרות שאני יודעת שזה לא פייר לא לקבל מימון לתרופה שאת זקוקה לה ושקיבלה כבר אישור בחו"ל. אני מאמינה כי בשנים הקרובות יצליחו להוסיף את ההתוויה לפיברומיאלגיה בהקשר של ליריקה אך אני הייתי פונה לעמותת אס"ף, שקמה עבור חולי פיברומיאלגיה וחולי תשישות כרונית, לעודד אותם להילחם עבור ההתוויה החדשה, אשר תעזור לרבים כמוך. אני שמחה שלפחות התרופה עוזרת לך ומקלה עלייך כי זה בסופו של דבר הכי חשוב. למרות שזה כמובן עול כלכלי להוציא 500 ש"ח ויותר על התרופה. מקווה שאיכשהו תצליחי לקבל אישור חריג, מנדי