שאלה לדניאלה
דיון מתוך פורום תמיכה לסובלים מכאב כרוני
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שוב שלום דניאלה! אני שכחתי להזכיר שאני לוקחת גם סרוקסאט בגלל הכאבים ניכנסתי לחרדות וזה די עוזר לי לא ליפול רציתי לשאול אם אפשר לקחת טרמדקס פלאשטב אם אני לוקחת סרוקסט בתודה דבי
דבי היי, עקרונית "לפי הספר", יש סיכוי בנטילה משולבת עם סרוקסט וטרמדקס, כי לשתיהן מנגנון משותף בדיכוי נטילה חוזרת של הסרוטונין אל תוך קצות העצבים, ולכן יש סיכוי לעליית יתר ברמותיו דם (התרופות מתימרות לגרום לעליה בו, אך הבעיה עשויה להיות אם יש אינטראקציה ביניהן והרמות תהיינה גבוהות מידי), דבר שיכול בעיקר לגרום לעליית יתר לחץ דם, עד לרמות מסוכנות. חשוב לציין כי שכיחות התופעה היא נמוכה, מאידך אם היא קורית היא רצינית מאוד. יש רופאים, ביחוד פסיכיאטרים, שפחות נוטים להתיחס ולהזהיר מאינטראקציה זו. קרוב לוודאי שיש קשר גם לרגישות אישית, וגם למינונים שנלקחים, בעיקר של הטרמדקס.לדעתי, לא חייבים לפסול את התשלובת על הסף. אפשר למדוד בימי הטיפול הראשונים ל"ד, ואם נראה שהוא יציב, אז קרוב לוודאי שהכל בסדר, למרות שכדאי מידי פעם למדוד לשם מעקב. אם לחליפין, מסתמנת מגמת עלייה בו, אז לא הייתי לוקחת כל סיכון לגבי השילוב, ומחליטה על מי מהם לוותר.רק לציין כי סרוקסט אינה תרופה נוגדת חרדה אלא נוגדת דיכאון בהתוויה שלה. אבל כל עוד זה עוזר לך, על הכיפאקעקרונית, אין כמעט אף תרופה נוגדת דיכאון שנחשבת "בטוחה" ממש ביחד עם טרמדקס בגלל הסיבה הזו, פרט אולי מלודיל, שהיא תרופה די לא במודה. .לעומת זאת, אם רוצים לטפל בתרופות נוגדות חרדה, שלרוב אלו ממשפחת בנזודיאזפינים, אז אין בעייה לשלב עם הטרמדקס למשל. כל טוב, דניאלה