תגובה לליאן

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

07/11/2007 | 21:47 | מאת: לימור

היי ליאן. קראתי את ההודעה שלך ואני מאוד מזדהה איתך! גם אני סובלת מתחושות שונות ומשונות תקופה של חצי שנה. זה התחיל בעקצוצים ברגליים ודקירות יום אחרי שנפלתי על הברכיים וכפות הידיים, בהתחלה חשבתי שזה קשור לנפילה אבל זה הלך והתגבר ונהיה ממש בלתי נסבל, לא ישנתי לילות, הייתי בדיכאון מזה ובכיתי כל הזמן. גם נימול היה לי ועבר. הלכתי לשלושה נוירולוגים, שלחו אותי לבדיקת CT עמוד שדרה צווארי שיצא תקין, בדיקת EMG (מוליכות עצבית) יצא תקין, מיפוי עצמות יצא תקין, כל הבדיקות דם תקינות. הלכתי לנוירולוגית מומחית בבי"ח שהיתה מאוד נחמדה וסבלנית והבדיקה היתה תקינה לחלוטין והיא אמרה שזה יכול לקרות גם בלי סיבה ושאני צריכה להירגע והכל יעבור.לפעמים יש פעילות יתר של מערכת העצבים. נוירולוג אחר שבדק אותי לפני כן באמת נתן לי ציפרלקס שזה כדורים נגד דיכאון ועוזר לכאבים עיצביים, אני לא לקחתי כי אני פוחדת מתופעות הלוואי שלו.הוא טען שאני סובלת מחרדות. הסיבה היחידה שאני סובלת מחרדות זה בגלל התופעות. וגם כמוך כולם במשפחה אומרים שלי אומרים שאני מגזימה ולוקחת את זה קשה מידי, ושהכל בראש שלי ואולי אפילו אני מדמיינת... אני יודעת שזה לא דימיון ואני מרגישה את זה עדיין. אומנם זה פחת אבל אני עדיין מרגישה מידי פעם. כרגע אני על סף ייאוש בדיוק כמוך ובחרדות יום יומיות שדי שיבשו לי את החיים. אני רוצה לבקש הפנייה למרפאת כאב ולנסות לטפל בזה ולהיפטר מהתחושות המעצבנות. אני מנסה להתעלם ממה שאומרים לי שהכל פסיכולוגי כי זה לא עוזר לי לכלום. מה שחשוב זה אני כי אני מרגישה את זה ולא הם. בכל מקרה אם תרצי לדבר על זה אשמח . תשאירי לי מייל. אולי נוכל לעזור אחת לשנייה.

08/11/2007 | 19:43 | מאת: ליאן

היי לימור.. קראתי את ההודעה שלך, וכמו שאת הרגשת כשקראת את ההודעה שלי, כך הרגשתי גם אני כשקראתי את שלך. אנחנו באמת סובלות מתופעות דומות, וגם אני עשיתי פחות או יותר את אותן בדיקות, ולא יצא שום דבר חריג. גם לי אמרו לא אחת שזה נובע מחרדה או ממצב של לחץ, ונתנו לי קלונקס, שאלו כדורים נגד חרדה, ולמרות שידעתי שאלו לא סימפטומים של חרדה ניסיתי אותם. בגלל כל הבעיות האלו הייתי ממש מודאגת ומוטרדת, ולא ממש ישנתי בלילה, אז קיויתי שזה לפחות ירגיע אותי קצת ויעזור לי לישון. זה אכן עזר לי טיפה לישון יותר טוב בלילה, אבל ממש לא יותר מזה. הסימפטומים שלי לא עברו ואפילו לא השתפרו. כמו שאמרת, החרדה הזאת, אם כבר, נובעת מהסימפטומים המציקים האלה, ולא להיפך! בכל מקרה, צרפתי את כתובת המייל שלי להודעה, ואת (ובכלל כל מי שירצה) מוזמנת לכתוב לי. אני אשמח לדבר איתך,לעזור לך ולהעזר בך, ומקווה שבהמשך תהיינה לנו רק חדשות טובות:)

11/11/2007 | 12:29 | מאת:

הנה דוגמא למדוע הפורום הזה חשוב - במקום ששתי נשים ירגישו לבד לחלוטין ויחידות בעולם עם התחושות הללו, גיליתן כאן כי לכל הפחות, יש עוד אדם הסובל כמוכן מבעיה דומה. האם למישהי מכן יש אבחנה של כאב עצבי? אחכה לתשובתכן ומשם אמשיך... שולחת לשתיכן חיבוק חם, מנדי

17/11/2007 | 22:47 | מאת: רונית

מזל שעשיתי חיפוש בגוגל על התופעות שלי ומצאתי אתכן, אני כבר חצי שנה עם תופעות כאלה בדיוק ובאמת חשבתי שאני חריגה. ליאן, דקירות באצבעות הרגליים, בידיים ובצדי המפשעה - בדיוק כמו אצלי. גם אני פניתי לניורולוג והוא לא מצא כלום (בינתיים). ה-EMG היה תקין ויש לי תור אליו שוב רק בינואר. בכל מקרה בחיפושים בגוגל מצאתי שחוסר בויטמין B12 יכול לגרות לנוירופתיה, שהיא הפרעה עצבית שגורמת בין השאר לדקירות, נימולים וקפיצות בשרירים. אני מתכוונת השבוע לבקש מרופא המשפחה שלי לבדוק אם יש לי חוסר ב-B12 ואני מאד מקווה שזו הבעיה, כי אז הפתרון הוא הכי קל שבעולם. אני מעדיפה לא לפרסם אימייל אבל אני אשמח אם תעדכנו בפורום (אני בטוחה שגם למנדי לא יהיה איכפת) מה מתקדם אצלכן.

18/11/2007 | 15:34 | מאת:

רונית יקרה, לא רק שלא אתנגד אך אני מעודדת אנשים לפרסם את ההתקדמות שלהם בפורום א. משום שאכפת לכל חברי הפורום מה קורה לחברים האחרים וב. משום שזה תורם גם לחולים אחרים. מעבר לכך, חשוב לי להגיד לך רונית שמהקצת שאת מספרת, נראה לי שעליייך לגשת בהקדם למרפאת כאב ולא להסתפק בפנייה לנוירולוג כללי כי רופאי כאב הם אילו הצריכים לטפל בבעיות כאב כגון המקרה שלך. עלייך לקבל טיפול לכאב שלך ודווקא לכאב עצבי לדוגמא, יש כיום תרופות ייחודיות שאף נמצאות בסל, עם הנחיות קבועות לגבי מי זכאי למה. הרבה הצלחה ואם את צריכה משהו- אנו כאן בפורום לשירותך. מנדי

20/11/2007 | 18:33 | מאת: ליאן

היי רונית. קודם כל, מצטערת לשמוע שגם את סובלת מהתופעות המייאשות האלו. מצד שני, אני בטוחה שזה מנחם לדעת שאת לא היחידה, ויש לך במי להעזר ולהיתמך. לגבי הb12: גם אני שמעתי שזה משהו שעלול לגרום לתופעות נוירופטיות כגון עקצוצים ונימולים, ועשיתי בדיקה, ובאמת יצא שהb12 שלי קצת נמוך מהנורמל (נמוך בממש מעט, לא בהרבה). לקחתי כדורים של b12, אבל לי באופן אישי זה לא עזר. עם זאת, אני חושבת ששווה לך לבדוק את זה ואם באמת יש חוסר אז לנסות לקחת כדורים, כי אולי לך זה יעזור, ואם לא יעזור לסימפטומים- לפחות יטפל בחוסר של הויטמין. זה טוב שאת ממשיכה ללכת לנוירולוג, ובמקביל אני חושבת שבאמת כדאי לפנות למרפאת כאב, כדי שתוכלי לקבל טיפולים לתופעות המציקות שאת מתארת, גם בהיעדר איזושהי אבחנה קונקרטית. אני בעצמי הולכת מחר לבקש הפנייה ואז לקבוע לי תור למרפאת כאב. אני מניחה שהתורים שם ארוכים, אז שווה לקבוע תור כמה שיותר מוקדם. בכל מקרה, אין לי עדיין חדש מאז שכתבתי בפורום, כי התור שלי לנוירולוגית הוא רק באמצע דצמבר, וכמו שאמרתי אני הולכת רק מחר לבקש הפנייה למרפאת כאב, אבל אני מבטיחה לעדכן ברגע שיהיה לי חדש! בינתיים תרגישי טוב, ואם בכל זאת את מרגישה צורך, את יותר ממוזמנת לכתוב לי מייל (הוא מופיע ליד השם שלי). נשתמע..