כאבי רגליים

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

07/08/2007 | 14:27 | מאת: מירי

שלום, אני בת 22, אני סובלת מזה שבוע רצוף(ללא הפסקה!)מכאבי רגליים בלתי נסבלים.כמו הרגשה של זרם חזק/לחץ על העצמות.ההרגשה היא של כאב פנימי עמוק.אני לא מסוגלת לעמוד יותר מכמה דקות, גם בישיבה הכאב לא מפסיק ולעיתים מעיר אותי משינה.זה הורס את איכות חיי לגמרי (לעבודה אני לא הולכת כבר כמה ימים). ביצעתי בדיקות דם-הרופא בודק חשש לדלקת פרקים.לפני יותר מחודש עשיתי צילום של ברך שמאל- כי היו לי כאבים חדים עד קושי ללכת.כיום זה בשתיהן (עם דגש לרגל שמאל),אני נעזרת במשחת "בן-גיי" וחבישה אלסטית, נורופן-ג'ל- לשיכוך יחסי וזמני ביותר של הכאב. אני מתכננת לטוס לתאילנד עוד שבוע וחצי- האם יש סיכויים שהכאב פשוט לא ייפסק??או האם עליי לפנות למיון לביצוע מיפוי או בדיקות אחרות?

07/08/2007 | 15:38 | מאת: דניאלה

מירי, שלום רב. לכאבי רגליים סיבות רבות. משום שמדובר בכאב חדש ושאינו מוכר לך, וביחוד משום שהינו משבש את איכות חייך, הרי שדורש התיחסות וברור בהקדם. בהעדר בדיקות נוספות לא ניתן לנחש האם הכאב יחלוף מעצמו ומתי, אם כי בהיותך בחורה צעירה ובריאה בדרך כלל, סיכוי טוב שכך יהיה, וכפי שהגיע, כך יעלם. עצתי היא ללכת ולהיבדק אצל רופא מומחה. לא הייתי פונה בשלב זה לחדר מיון שכן אין זהו יעודו לבצע ברורים שאינם מיקרי חרום. מומלץ לפנות ישירות לאורטופד, והייתי שוקלת התייעצות גם עם נוירולוג. בטוחני שלאחר בדיקה מיקצועית תימצא דרך לסייע לך. לבריאות ולנסיעה טובה, דניאלה

29/08/2007 | 14:36 | מאת: שרי

אובחנתי כחולה בפיברומיאלגיה - ואני מחפשת קבוצת תמיכה וכל מידע אודות המחלה בתודה על התיחסותכם לבקשתי שרי

29/08/2007 | 21:23 | מאת: דניאלה

שרי שלום רב, מדברייך אני מבינה, שמדובר קרוב לוודאי באבחנה חדשה. לא ציינת מאידך על סמך אלו תלונות היא בוצעה, על ידי מי, ובאיזו מיסגרת את מטופלת כעת רפואית. האם על ידי רופא מישפחה? או רופא מיקצועי אחר? לדאבוני איני מכירה קבוצות תמיכה בתחום זה, וגם לא נגישות לחומר רפואי בעיברית, אך אוכל אולי לספק לך מעט מידע אודות מחלה זו. פיברומיאלגיה בעבר נחשבה למצב נפשי,ללא כל גורם גופני, שלא תמיד הבדילו אותו ממה שנקרא "תסמונת היאפים" או העייפות הכרונית. כיום ידוע שמדובר בקשת של מצבים, כאשר בפיברומיאלגיה קיים בסיס פיזיולוגי ברור, בו קיימת רגישות יתר של מע' העצבים עם ירידת סף הכאב ורגישות יתר לכן לכאב. כדי להגדיר זאת מחוייבים שני קריטריונים שהם :1) כאב של השרירים והמיפרקים שהוא מפושט, דהיינו בכל 4 גפיים. יכול להיות נודד, באיזור אחד יותר מאחר, אך כאב רק בגב, או רק ברגל אחת, אינו יוצר אבחנה. 2) תוארו 18 נקודות בגוף. מי שמאובחן בו לפחות 11 בעת לחיצה הן תהיינה רגישות יותר מהרגיל. הכאב יכול להיות בעל מאפיינים עיצביים, כלומר שורף, עם נימול וזרמים ,לוחץ ועוד, ולא תמיד קל לטיפול. שכיח מרכיב נילווה של עייפות וכן דיכאון. בחולי כאב כרוני רבים קיים דיכאון מישני לכאב, ועייפות על רקע המצב, אך כאן שני מרכיבים אלו בולטים הרבה יותר ולא בהכרח במיתאם לרמות הכאב ודורשים התייחסות כחלק מהטיפול. יתכנו גם תלונות נוספות של בעיות בעיכול, כאבי טרום מחזור ועוד. הטיפול האופטימלי הוא דרך מירפאת כאב ומשלב תרופות להקלת כאב, פיזיותרפיה וחזרה לפעילות גופנית, ותמיכה פסיכולוגית. פעמים רבות בטיפול משולב שכזה מושגות תוצאות טובות עם הקלה רבה, אם כי לעיתים הדרך לשם אורכת זמן. מקווה שסייעתי, יישר כח, דניאלה.