האם יש טיפול להתמכרות לתרופות?

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

19/12/2006 | 10:34 | מאת: brr

שמעתי על ד"ר וייסמן מאשקלון אשר בעזרת זריקה עוזר להפסיק את ההתמכרות לתרופות קשות וסמים,אך, הבנתי שהטיפול מאד יקר(מדובר באלפי דולרים) האם אפשר לקבל עזרה שלא תעלה סכומי כסף כל כך גבוהים?היכן? זה שנים אני צורכת נרקוטיקה בשל כאבי גב,ודי מספיק,רוצה להיות נקיה מתרופות. לבד קשה מאד להפסיק.ניסיתי. הצלחתי פעמיים לתקופה של כמה חודשים, אך זה כמובן לא מספיק. רוצה להפסיק בכלל!!!

19/12/2006 | 13:41 | מאת: דניאלה

שלום לך, רציתי לשים דגש על הדקות בין התרגלות לתרופות שהינה דבר הקורה למטופלים רבים הצורכים תרופות מקבוצות רבות, ביניהן נרקוטיקה לאורך זמן, וקשורה להתפתחות התרגלות של הגוף לתרופה, ולכן בהפסקתה תיתכנה תופעות לוואי התלויות בסוג התרופה שנילקחה, כאשר לגבי נרקוטיקה, אכן מדובר בתופעות של גמילה שעשויות להיות אפילו קשות, כתלות במידת הזמן שהתרופות נילקחו, המינון והמאפיינים האישיים של אותו אדם, באם יופסקו בפיתאומיות. תופעה זו, ניתנת למניעה או הפחתה ניכרת ע"י הפסקה איטית והדרגתית ולא פיתאומית. מאידך, יש את המושג של התמכרות, שזוהי בעיה ריגשית-פסיכולוגית, ואינה דורשת טיפול ע"י זריקה, אלא טיפול פסיכולוגי, כדי להבין מדוע האדם זקוק לנרקוטיקה מעבר לשיכוך כאב,ואיזה צורך נוסף היא מספקת לו, בדומה לעישון למשל. כפי שרשמת, הפסקת למשך מס' חודשים, כך שהגוף פיזית היה נקי לחלוטין, ואם החזרה לשימוש לא היתה בגלל כאב לא נשלט, הרי שיש כאמור, לחפש את הסיבה במקום אחר. בהצלחה וחג שמח,הרי זהו חג של ניסים...דניאלה

19/12/2006 | 17:31 | מאת: brr

תודה על תשובתך אך קשה לי מאד לרדת לבד מהתרופות.אני מאמינה שיחד עם טיפול פסיכולוגי ועזרה(אולי בזריקה)אוכל לעמוד בזה.הגמילה כשלעצמה קשה ביותר וכיום אחרי כל כך הרבה שנים (וב"גילי המופלג") זה קשה יותר. בפעמים שניסיתי -לפני הרבה שנים-היה לי קשה עם כל התופעות של הגמילה שהן בדיוק כמו גמילה מסמי רחוב. האם באמת הטיפול בזריקה מקל על התופעות הנילוות לגמילה? ברור שאם אעשה זאת אלך במקביל לטיפול פסיכולוגי הבעיה היא שהכאבים הקשים אתם אני מתמודדת כבר הפכו את הבעיה לפיזית ולא רק פסיכולוגית.בהחלט אני מאמינה שכאבי גב מתחילים כבעיה פסיכולוגית והופכים פיזית במשך הזמן.כשיצאתי מהסמים הללו הייתי בקורס מודעות עצמית.כיום המחיר של הקורסים יקרים מאד וקיצבת הנכות לא מכסה אפילו רבע ממחיר הקורס. ולכן, אני מחפשת את הדרך "הקלה" וה"מהירה" יותר להפסיק לקחת תרופות.

19/12/2006 | 20:46 | מאת: אלה

שלום אפשר לשאול אותך ממה נובע כאב הגב שלך?