השתלת אלקטרודה לחולה CRPS

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

19/12/2006 | 00:20 | מאת: אלה

שלום לכולם אני סובלת מ CRPS סוג 2 ביד ימין מ1999. הציעו לי השתלת אלקטרודה ויש לי ספקות לגבי העניין. האם יש מישהו כאן בפורום שעבר השתלה? שיודע מה זה ויכול להסביר לי למה לצפות ואם בכלל כדאי להתחיל עם כל זה. ולשאלה העיקרית: האם זה באמת יעזור להפטר מהכאב?

19/12/2006 | 01:54 | מאת: Moti

שלום אלה, גם אני אובחנתי כחולה CRPS ואף עברתי ניתוח להשתלת אלקטרודה בגב, הניתוח לא הניב אף תגובה עצבית ולא הרגשתי שום גירוי מהאלקטרודה, וזו הוצאה מגופי. אני מכיר אדם, שהאלקטרודה כן עזרה לו אך הוא לא חולה CRPS . זה מאוד תלוי ומשתנה אצל כל אדם. אגב, זה לא כרוך בכאבים יוצאי דופן למעט כאב קל מקומי ביחס לכאבים מהם את סובלת.

19/12/2006 | 08:03 | מאת: דניאלה

שלום, אני חולת CRPS קשה שנים רבות בשתי רגלי. עברתי השתלת אלקטרודה לפני כ-8 שנים (כאשר מחלתי היתה רק ברגל אחת, ולכן האלקטרודה כוונה בזמנו רק לרגל זו, ומן הסתם כעת פועלת רק על רגל אחת ולא על שתיהן).האלקטרודה יכולה לסייע במידה ומשיגה גירוי במקום הנידרש. אצל מוטי, כפי שממעת, היה משום מה, כישלון טכני, לא הצליחו למקם את האלקטרודה כלל, כך שאינו יכול להעיד האם היתה עוזרת לו או לא. עבורי האלקטרודה מקלה באחוז מסויים, אינה לוקחת את הכאב כלל, אך בוודאי בלעדיה יותר גרוע, ולכן היא פועלת כל הזמן אצלי, מה שלא חובה, כי ניתן להדליקה ולכבותה לפי רצונך וצרכיך. אם הייתי יכולה (מה שלצערי איני יכולה מסיבות רפואיות כעת),הייתי עושה גם לצד השני, כי עבורי כל הקלה שהיא, תתקבל בברכה. אני מכירה לפחות עוד שני מטופלי CRPS שעברו את הפעולה בהצלחה עם הקלה משמעותית בכאבים (יותר מאשר אצלי, אפילו). חוץ מזה, יש לפני ההשתלה הסופית השתלה ניסיון זמנית לשבועיים אשר טכנית אינה קשה או מסוכנת יותר מאשר הזרקה אפידורלית רגילה בחדר לידה, כך שאני בהחלט הייתי שוקלת זאת אם הציעו לך את זה, ללכת על הניסיון, לכל היותר- זה לא יעזור, אך אם זה כן יעזור- הרי הירווחת הקלה- וזה עולם ומלואו, הלא כן?!- בהצלחה, דניאלה.

21/12/2006 | 10:40 | מאת:

הי לך אלה, כפי שאת רואה השתלת אלקטרודות יכולה להוות פתרון מוצלח להקלה על הכאבים (כל עוד הציפיות הן ריאליות) אך כמו כן, יש לקחת בחשבון שישנם מקרים שאינם מצליחים או שמסתבכים. חשוב גם לדעת שבאופן יחסי לניתוחים, אין מדובר בניתוח מורכב כלל וכלל מכיוון שלא נכנסים עמוק לתוך רקמות הגוף. עם זאת, יש אנשים שבכל זאת סובלים מזיהום זמני. יש לקחת בחשבון את ההצלחות והכישלונות. לי יש בין שאר הבעיות שלי CRPS בארבע מפרקים וגם לי השתילו לפני שנים רבות SCS אך בגלל שלא אבחנו לפני הניתוח שיש לי גם בעיות ברקמות החיבוריות שמוביל לקרעים ותזוזות של האלקטרודות (אל דאגה, זה משהו נדיר) הניתוח והשתלות חוזרות ונשנות לא הצליחו בגלל שאר הבעיות שלי. למרות הסיבוכים שלי, אני חוזרת ומציינת שקראתי מחקרים רבים המעידים על הצלחה במקרים לא מעטים וכפי ששמעת מדניאלה, לה זה עזר למרות שזה לא העלים לה את הכאבים. מן המקרה שלי ניתן ללמוד שאם יש עוד מחלות וסיבוכים בנוסף ל CRPS, יש לוודא זאת לפני הניתוח וצריך לוודא עד כמה שניתן שהניתוח לא יכול להסתבך בגלל שאר הבעיות- אם הן כלל קיימות. לדעתי האישית (אינני רופאה) את צריכה לשקול את האופציות שיש לך ולהחליט האם את מוכנה לתת לזה הזדמנות רצינית ומה הן האופציות האחרות העומדות בפנייך. מאוד חשוב שאת שואלת לנסיונם של אחרים ולדעתי זה חלק מן התהליך הנכון לקבלת ההחלטה אך בסופו של דבר, כל אחד הוא מקרה בפני עצמו ומה שקורה אצל אחרים, לא בהכרח יקרה לך וכן הלאה. לכן, תקראי גם חומר מקצועי על ההשתלה ואנחנו כאן בשביל לשאול כל שאלה. תזכרי דבר אחד חיוני - מדובר בגוף שלך ולא של אף אדם אחר ועל כן, עלייך לסמוך גם על האינסטינקטים שלך ולהיות בטוחה בהחלטה שלך - לא משנה מה היא תהיה. לכל שאלה או תהיה - אנחנו פה!