שאלה לד"ר בן-ברוך ולפרופ' אילן כהן
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם טיפולי פריון עלולים לגרום לסרטן? האם זה אפשרי לעשות טיפולים כאלה אחרי התאוששות ממחלת סרטן השד?
עד היום אין כל הוכחה שטיפולי פיריון גורמים לעלייה בשכיחות של סרטן שד או של סרטן השחלות. יש רק מחקר אחד שהראה עלייה בשכיחות של סרטן השחלות אבל רק אצל נשים לא פוריות שקיבלו טיפולי פיריון עם תרופה בשם איקקלומין למשך שנה לפחות ולא הצליחו להרות. פרט לכך אף מחקר לא הראה עלייה כלשהיא בסיכון או בשכיחות של סרטן עקב טיפולי פיריון. לאחר התאוששות מסרטן השד ניתן באופן עקרוני לקבל טיפולי פיריון. אך הדבר נתון לשיקול האונקולוג המטפל ובמצב מחלת השד. יש לזכור שטיפולי פיריון מעלים את רמת הורמון האסטרוגן, דבר שאינו בהכרח רצוי. בהצלחה פרופסור אילן כהן