שפעת וטיפולים כימותרפים
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלשום (בפעם השלישית בחודשיים האחרונים !) תפסה אותי שפעת (עם כאב גרון, אף סתום, שיעול ושאר דרק...) ביום חמישי הקרוב אני אמורה להתחיל טיפולים כימותרפים (6XCAF). אני יודעת שהטיפול מאד פוגע במערכת החיסונית, וכל שפעת מסכנה יכולה להתפתח בקלות לדלקת ריאות... שאלתי היא, במקרה שהשפעת לא תעבור עד אז (ומנסיוני בפעמים הקודמות, זה לקח כמעט שבועיים), האם יש סיכוי שיאלצו לדחות את התחלת הטיפול שלי ?
שרית יקרה, ככלל צינון אינן מהווה בעיה עם תחילת טיפול כימי. רק אם יש חום או עדות לזיהום עם חידק נהוג לדחות טיפול. הירידה בספירת דם אחרי טיפול באה רק 7 עד 10 ימים אחרי הטיפול, ובתקופה זו את יותר חשופה לזיהומים. בכל מקרה אני מציעה לך לידע את הצוות המטפל בך (רופא, אחות ) בטיפול יום ,כאשר את מגיעה לטיפול. בהצלחה בטיפולים, שיעבור קל ומהר ד"ר בן-ברוך