ציסטות חוזרות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 27 9 חודשים לאחר לידה. החל מודש שביעי הרגשתי בלוטה רכה מתחת ושמאלה לפטמה בשד ימין. הופניתי על ידי כירורג לאוטרסאונד שדיים. בבדיקה לא נמצא כל ממצא בשד ימין (מלבד העובדה שהשד שומני - מה זה אומר????) אבל, בשד שמאל התגלתה ציסטה בגודל 3 מ"מ. חשוב לציין כי לפני כ10 שנים היה לי באותו המקום ציסטה שנשאבה וכעת זה חזר. לגבי שג שמאל - מה המלצתכם, האם יש להוציא את הציסטה? מה הסיכוי שציסטה שחזרה על עצמה תהפוך לגידול סרטני? לגבי שד ימין, אני עדיין מרגישה את הבלוטה אבל בבדיקה לא נראית ציסטה. האם לעשות בדיקה נוספת? יש לציין כי יש במשפחתי הסטוריה של סרטן השד. תודה.
טל שלום רב, בבדיקת אולטראסאונד נמצאה ציסטה קטנטנה בשד שמאל, ממצא שכיח, טב ואין צורך בהתערבות כלשהיא, ציסטות מטיבהן משתנות בגודלן, והן אינן עוברות התמרה ממאירה. הממצא המישושי בשד ימין, שלא הודגם בבדיקת אולטראסאונד מצריך את התיחסותו הנוספת של הכירורג שבדקך, בידיו הכלים להמליץ על מעקב קליני או להיעזר בבדיקות נוספות לאבחון נגע זה. בלוטת השד מכילה רקמה בלוטית ורקמת חיבור שבחלקה רקמה שומנית. העובדה שהשד "שומני" בבדיקת אולטראסאונד מלמדת על בדיקה תקינה. בברכה,