ציסטות בשד-לרופא
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לכם. בשבוע שעבר נבדקתי ע"י פרופסור שרמן מראשל"צ ,שגילה ע"י מישוש ציסטות בשד השמאלי שלי. הוא בפרוש אמר שהוא לא מודאג מכך - במאת האחוזים ,אך בכל זאת שלח אותי לעשות US של השדיים. בנוסף ,אני גם סובלת מכאבים בעקבות הציסטות והוא נתן לי ויטמין E . למרות שאני מאוד סומכת עליו ,ובאמת נרגעתי ,רק רציתי לשאול אם בUS יש סיכוי שיימצא ממצא ממאיר ,ומהו תפקידו של הויטמין הזה בריפוי . כמו כן ,האם ניתן לשאוב את הציסטות האלו ? תודה מראש עדית
שלום עידית, אנחנו נוהגים לשאוב ציסטות כאשר הן מציקות: גדולות או כואבות. אם הן לא מפריעות - אין צורך לשאוב אותן. כיום מקובל לבצע אולטרסאונד של השדיים כאשר יש גוש נמוש - רק לוודא שזו אכן ציסטה פשוטה. הבדיקה היר\א קלה ולא מזיקה, כך שמוטב לבצע אותה ולא להישאר אפילו בצל צילו של ספק שמא זו ציסטה לא לגמרי שפירה. ויטמין E נמצא במספר מחקרים כיעיל לטיפול בכאבים בשד - אבל רק במינון הגבוה, של 800 יחידות ליום (בדרך כלל שתי קפסולות). אני לא בטוחה שזה אפקטיבי לכאבים מציסטות, אבל שוב - זה טיפול פשוט ולא מזיק, ואם זה גם עוזר - אז בכלל טוב.
קראתי מחקר שויטמין E מסוכן לחוןלה סרטן - מה דעתך?
קראתי מחקר שויטמין E מסוכן לחוןלה סרטן - מה דעתך?