הקרנה? שאלה חוזרת!!
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ב-24.01.02 פניתי בשאלה באונקולוגיה, וטרם קיבלתי תשובה. על כן אחזור על שאלתי: עברתי כריתת שד מלאה (לפני חודשיים וחצי), כולל הסרת 17 בלוטות הלימפה, שמתוכן 9 היו נגועות. - היום אני מקבלת טיפול כימותרפי CAF, סך 6 טיפולים כל 3 שבועות, (עד היום עברתי 3 טיפולים). שאלתי: האם יהיה צורך גם בהקרנות?? ואם כן איזה סוג? אבקש תשובה בהקדם. תודה מראש, נועמי
נעמי שלום, שאלתך הועברה בפעם הראשונה ששאלת, אך לצערנו עקב בעיות טכניות, כנראה לא הגיעה ליעדה. העברתי אותה שוב, ואני מקווה שתקבלי מענה בהקדם. בברכה, צוות אחת מתשע
נעמי יקרה, במצב כפי שתארת אכן נהוג לתת טיפול קרינתי הן לדופן החזה והן לאזורי ניקוז לימפטי באזור מעל עצם הבריח ופסגת בית השחי. בתלות בממצאים בשד עצמו יש המוסיפים תוספת קרינה גם לצלקת. סוג הקרינה הוא קרינת פוטונים סטנדרטית או לפרקים קרינת אלקטרונים. הקרינה מומלצת בכדי להוריד סיכון של השנות מקומית ושיפור בהשרדות. בברכה ד"ר בן-ברוך