שאלה לד'ר בן ברוך
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
התגלה אצלי בשד גידול בגודל 3 ס"מ עם מעורבות בלוטות.במהלך הטיפולים של הכימו התבקשתי לעשות CTשהייתה תקינה מלבד ציסטות בכבד(נעשתה גם בדיקת אולטראסאונד מייד אחרי זה)נאמר לי שיש בדיקה מדוייקת יותר שנקראת PET CT מה ההבדל בין שתי הבדיקות,האם נכון הטענה שהיא יותר מדוייקת וטובה,ואם כן מדוע לא הציעו לי אותה מלכתחילה?תודה.
PET-CT מגלה לפעמים גרורות שאינן מודגמות בבדיקות אחרות, היא מבוצת לפי התוויות קליניות מסוימות ועל דעת הרופא המטפל. זהו מיפוי מיוחד שמבוצע יחד עם CT. בדיקה זו אינה מבוצעת באופן שגרתי. קשה לי לומר לך אם יש הוראה לבצע במקרה שלך PET-CT, אני מציעה שתפני לרופא שלך או ליעוץ נסף עם כל הצילומים שברשותיך.