טמוקסיפן בגיל צעיר
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 35 סיימתי כעת סדרת הקרנות לאחר מסטקטומי הוציאו לי גידול בגודל 10 ס"מ ( DCIS) למרות המסטקטומי השוליים לא היו נקיים ולכן מתייחסים לניתוח כלמפקטומי. כעת אני צריכה להתחיל להשתמש בטמוקסיפן. מהן תופעות הלוואי של ההורמון בגילאים שלי? האם יש תחליף לתרופה זו? מה האחוזים להישנות המחלה? תודה על ההתייחסות.
תשובתי בהכרח כללית, שכן חסרים לי פרטים; וככלל על שאלותיך צריך היה להשיב מי שהמליץ לך על התרופה ומכירך היטב. טאמוקסיפן בגילך יכול לגרום הפרעות בוסת, לא בהכרח להפסיקו; יכול לגרום לגלי חום. לעיתים נדירות בגיל זה, להפרשות ואגינליות או ליובש בנרתיק. תרופות אחרות - קיימות, אך בגילך ובאבחנה שלך, הכי מוכח מתן טאמוקסיפן. סיכויים להישנות - קשה לי לומר אחוזים, כי חסרים לי נתונים מפורטים על הגידול שהוצא; ואחוזים, בסופו של דבר, הם רק סטטיסטיקה..