מומלץ להחליף לשתל סיליקון?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עברתי כרתה עם שחזור מידי עם שתל מי מלח לפני שנה. האם מומלץ להחליף שתל מי מלח לסיליקון? מה הן הסיבות של הנשים שכן החליפו או לא החליפו? אם זה מסוכן, מדוע עושים את ההחלפה? ידוע לי שאין מספיק מחקרים. האם יש רופא שיכול לתת דעה אוביקטיבי?
לדינה שלום, אין סיבה להחליף תותבת מי מלח אלה אם יש איבוד נפח משמעותי או תוצאה אסתטית לא טובה. רוב החלפות התותבות הן על רקע כזה. סיליקון ככל הידוע לנו אינו מסוכן אולם במידה ויש דליפה מתותבת סיליקון בחלק קטן מהמקרים הסיליקון נודד לבלוטות לימפה וגורם להגדלתם. היו מספר דיווחים של הופעת מחלות מערכת החיסון בנשים שהסתבר א"כ שסבלו מדליפה מתותבות הסיליקון אולם מבחינה סטטיסטית אין אצל נשים עם תותבות סיליקון שכיחות יתר של מחלות אלו או סרטן שד או איזשהיא הפרעה אחרת בברכה ד"ר דין עד-אל
תודה על התשובה.