כריתה: שד אחד או שניים?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ברצוני לוודא האם יש צורך לכרות שני השדיים (למרות שהגידול לפני הטיפול הכימוטרפי התגלה בשד שמאל בלבד) על מנת למנוע השנות המחלה. גיל החולה 34. אין מקרים נוספים במשפחהSTAGE: T1-3,NO-1, MO הטיפול הכימוטרפי כלל: בשלב ראשון TAXOL + ADRIAMICIN ובשלב שניCMF. שלילי לגבי BRCA1, HER2, ER. לגבי המרקר CA125 בתחילת הטיפול היה 10 ובסופו 13 האם זה מדאיג?
לא נהוג ואין כל צורךלכרות את שני השדיים אם אין מרכיב גנטי בסיבה לסרטן שד. אם את מודאגת לגבי הסכנה לשד השני, כדאי להתיעץ באופן מפורט עם האונקולוג/כירורוג המטפלים בך בכדי לברר את מידת הסיכון ודרכי המעקב. או פני ליעוץ נוסף. עליה ב CA125 מ10 ל 13 אינה ברת כל משמעות, שני הערכים הם בתחום התקין לגמרי.