בדיקת T-Scan לגילוי מוקדם של סרטן השד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היום עברתי ליד מרפאת נשים רב-תחומית וראיתי שלט, שמזמין נשים לעבור בחינם בדיקת T-Scan, לגילוי מוקדם של סרטן שד במסגרת ניסויים קליניים של המכשיר. נכנסתי לשאול על מה מדובר, והמזכירה הסבירה לי שזו מערכת נסיונית, שפועלת על עקרון של זרמים חשמליים, שנועדה לתת מענה לגילוי מוקדם של סרטן שד אצל נשים צעירות (בגילאים 30-40) שאצלן בדיקת הממוגרפיה אינה יעילה בד"כ, וגם לא כלולה בסל. הסתבר שמחר בדיוק מסתיים ה"מבצע" של גיוס הנבדקות לניסוי. רציתי להרשם לבדיקה למחר, ולכן אשמח אם אוכל לקבל עוד היום או מחר בבוקר חוות דעת מאחד הרופאים. שאלותיי: האם ידוע משהו על יעילות בדיקה זו (למרות שהיא עדיין במסגרת ניסויים קליניים) ? האם היא כרוכה בסיכונים כלשהם בכלל, ולנשים שעברו למפקטומי (סרטן שד מוקדם) בפרט ? לפני מספר חודשים בבדיקת MRI התגלה אצלי גוש קטן שפיר (ככל הנראה פיברואדנומה), ואני אמורה לעשות בדיקת מעקב MRI חוזרת בעוד פחות מחודש. במידה ואעבור את בדיקת ה- T-Scan כעת, האם היא תוכל לשמש תחליף לבדיקת המעקב ב-MRI ? או שבכל מקרה כדאי לעבור גם את בדיקת ה-MRI ? תודה מראש.
אין מידע לגבי יעילות בדיקה זו. אין מידע לגבי יעילותה היחסית מול MRI MRI נחשבת לבדיקה הרגישה ביותר לאבחון שדיים דחוסים של נשים צעירות, אם כי גם בתחום זה עוד לא נאמרה המילה האחרונה. דר' חיים גוטמן כירורג אונקולוגי