שאלה לאונקולוג-הפסקת עישון
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
חליתי לפני שנה ומחצה בסרטן השד דרגה 2 ,עברתי טיפולים כימטרפיים והקרנות וכרגע אני מטופלת בטומוקסיפן. קראתי על מחקר שמצביע על קשר בין עישון לסרטן השד. הפסקתי לעשן ביום שנודע לי כי חליתי.אני בת 51 ,בצעתי בדיקה גנטית (אני לא נשאית) ומשתדלת לשמור על אורח חיים בריא (ספורט ,אוכל וכו') שאלתי, האם הפסקת העישון תוריד את הסיכויים לחזרת המחלה, או הנזק הוא בלתי הפיך. תודה מראש על תשובתכם.
ברכותי על שחדלת לעשן, זה תמיד טוב! הקשר בין עישון לסרטו השד לא לגמרי ברור, ואם קיים הוא חלש, כך שקשה לומר לך שדווקא הפסקת העשון היא שתוריד את הסיכון מסרטן השד, אבל היא תוריד סיכונים אחרים ורבים. אשר לעבר, הוא כבר לא ממש רלבנטי אין דרך להוציא את העשן מהעבר..