סרטן הרחם
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם זה נכון ששימוש בגלולות למניעת הריון לאחר גיל 40 או אפילו 45 עלול לגרום לסרטן הרחם? אני משתמשת בגלולות למעלה מעשרים שנה. אני מת 46. האם עלי להפסיק? האם נמצא קשר בין גלולות לבין סרטו הרחם?
שלום גלית, בדיוק ההפך ממה שאת כותבת הוא הנכון. גלולות למניעת הריון מפחיתות משמעותית את הסיכוי לפתח סרטן הרחם, בערך ב- 50%. הסיבה לכך קשורה כנראה להרכב ההורמונלי שיש בגלולה ושגורם לרירית הרחם להיות דקה ומה שנקרא אטרופית. רירית כזו אינה מפתחת גידול סרטני. בנוסף, נטילת גלולות למניעת הריון גם מפחיתה את הסיכון להתפתחות סרטן שחלה בכ- 50%. השיקול אם להמשיך או להפסיק בלקיחת הגלולות לא צריך להיות קשור לסרטן הרחם כלל.
צריך להיות שיקול?... מה דעתך המקצועית?