הקטנת שד והקטנת הסיכון
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום, ברצוני לשאול האם הקטנת השד (נעשתה לפני כ - 14 שנים) מקטינה את הסיכון לחלות במחלת סרטן השד, עקב כריתת רקמות השד ברובן? תודה
לקריאה נוספת והעמקה
ללילי שלום, תאורטית, הקטנת שד, על ידיהקטנת כמות רקמת השד העלולה לחלות בסרטן שד אכן מורידה את הסיכון. בכריתה מניעתית של השד שמצליחה להוציא 90%-95% מרקמת השד יש אכן הורדה מוכחת בסיכון לחלות במחלה. למיטב ידיעתי אין בספרות הרפואית מידע מהימן (והכולל סטטיסטיקה) שמראה את ההפחתה בסיכון לחלות בסרטן השד אצל חולות שעברו הקטנת שדיים כל טוב ד"ר דין עד-אל
אני מאוד מודה לך.