מיקרומטסטזיס
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שאלה לדר' בן ברוך- האם גילוי מיקרומטסטזיס בבלוטת הזקיף בגודל של 0.6 מ"מ הוא סיבה לכריתת בלוטות ו/או טיפול כימותרפי בהכרח (גילי 35, אחרי מסטקטומיה).
דפנה היקרה, הגרורה בבלוטת הזקיף מצביעה על העובדה שהסרטן שלך פיתח יכולת להתפשט דרך מערכת הלימפה ולכן צריך לתקוף אותו בדרך האגרסיבית ביותר כולל כריתת הבלוטות, כולל כימותרפיה, כולל הקרנות וכולל טיפול הורמונלי (אם אכן הגידול רגיש אליו). הרבה אומץ ונחישות והרבה בריאות
קשה לענות ללא פרוט נוסף כגון גודל הגידול ומאפינים ביולוגיים של הגידול, וכמובן פרטים לגבייך כגון גיל ומצב בריאות כללי. הגישה לגרורה בודדת בגודל של 0.6מ"מ אינה חד משמעית ותלוייה בגורמים רבים נוספים. ההגיון הבריא שענה לך מעלי אינו מדייק בהמלצותין.