זומריה או ארדיה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
חמותי בת 68 חולה בסרטן שד עם גרורות לצלעות ולאחרונה גם לזרועות מטופלת מזה בכימו מזה שנה לאחר איתור הגרורות בזרועות והופעת כאבים בלתי נסבלים הוסף לה טיפול בארדיה . טיפול זה גרם לעליית חום משמעותית מאד ( 39.3 ) שמענו כי ניתן להחליף את הארדיה בחומר בשם זומריה. האם החומרים יעילים באותה מידה ? האם יש הבדל בתופעות הלוואי ? וכיצד ניתן לטפל בכאבים המאד חזקים?
לבתיה שאלתך מאד ספציפית ועדיף היה להפנותה לאונקולוג המטפל ניתן בהחלט להחליף ארדיה בזומרה, שמשך העירוי שלה קצר יותר ולרוב יש איתה פחות תופעות לוואי. אבל ממש חובה להתייעץ באונקולוג המטפל ולאבחן את סיבת הכאבים. עם מיגוון הטיפולים הקיים היום , ממש אין סיבה שאדם יסבול מכאבים. ד'ר רותי לאופר