סרטן השד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בת 38 הנמצאת במעקב אצל כירורג כל חצי שנה מכיון שיש לי גוש קטן בשד כבר 10 שנים. הגוש לא השתנה מבחינת גודלו ומירקמו. אימי לקתה בסרטן השד לפני 6 שנים ועברה כריתה מלאה. לפני 4 שנים עברתי ממוגרפיה ואולטראסאונד והבדיקות היו תקינות. האם עלי לעבור ממוגרפיה כל שנה, ואם כן האם אין חשש ללקות בסרטן השד מהקרינה של בדיקת הממוגרפיה? תודה מוריאל
שלום מוריאל, את אכן בסיכון מוגבר ללקות בסרטן השד בגלל הסיפור המשפחתי. ההמלצה במקרה כמו שלך היא להיות במעקב צמוד שכולל בדיקת שדיים על ידי רופא כל 6 חדשים, ובדיקת הדמייה פעם בשנה: בגילך ממוגרפיה נחשבת פחות מדוייקת, ועדיף לבצע אולטרסאונד, ולהתחיל לבצע ממוגרפיה שנתית בגיל הצעיר ב 10 שנים מהגיל בו חלתה אימך, או מגיל 45 - המוקדם מבין שניהם.