קומדוקרציומה שאלה לאונקולוג או כירורג
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום טרם נענתי לשאלתי על הנ"ל בביופסיה הראשונה שלי הוזכרה המילה קומדוקרציומה. הבנתי שזה dsic שקשור לנמק. האם זה סוג סרטן? או שזה מציין את רמת התאים הסרטניים? ואם כן, למה הכוונה נמק? תודה רונית
לרונית שלום שאלתך הופנתה אלי לראשונה היום ולכן לא ברור לי המשפט הראשון. COMEDO היא אחת הצורות המיקרוסקופיות של DCIS ונחשבת לשלב המתקדם ביותר של DCIS. התאים הם תאים סרטניים באיפיוניהם המיקרוסקופיים, אך טרם רכשו את היכולת להתפשט בגוף וליצור גרורות. לכן, אין הנגע נחשב כ"סרטן". עם זאת, צורת הקומדו כרוכה בסיכון הגבוה יותר להשנות מקומית, רב מוקדיות, והשנות בחלקים אחרים של השד. ככזו היא מחייבת מעקב מקצועי קפדני. עניין הנמק לא משנה מבחינתך. זהו חלק מהתיאור המיקרוסקופי. המשמעויות פורטו לעיל Sר' חיים גוטמן כירורג אונקולוגי