ממוגרפיה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
חברות! מכל המהומה סביב סרטן השד, לא ניתן להבין כל כמה זמן יש לעשות ממוגרפיה. מישהו יודע את התשובה?
שלום אר, בסל הבריאות כלולה ממוגרפיה כל שנתיים מגיל 50, ולנשים עם סיפור משפחתי של סרטן השד - כל שנה מגיל 40. ישנם הרבה רופאים (ואני ביניהם) שסבורים שמכיוון שכרבע מן הנשים המאובחנות כל שנה מאובחנות מתחת לגיל 50 - כדאי להתחיל לבצע ממוגרפיה כבר מגיל 45. (בארה"ב למשל מקובל להמליץ על ממוגרפיה שנתית מגיל 40). אני חייבת לומר שעם הפניה של רופא אין בד"כ קושי לקבל את הבדיקה על חשבון הקופה גם לפני גיל 50 וגם לעיתים יותר תכופות מאשר כל שנתיים. כאשר יש סיפור משפחתי כדאי לבצע ממוגרפיה מגיל הצעיר ב 10 שנים מהגיל בו חלתה הקרובה הצעירה ביותר, אבל לא אחרי גיל 40.