קבוצת סיכון
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אמי נפטרה לפני כחצי שנה מסרטן השד, נאמר לי כי עלי להיבדק פעם בחצי שנה בדיקת שד כירורגית , שאלתי: אני בת 33, טרם ילדתי (כרגע בטיפולי פוריות), אמי נפטרה בגיל 61.בדיקת הדם הגנטית שערכה בתקופת הטיפולים יצאה שלילית. האם לאור הנתונים הללו ניתן להסתפק בבדיקה אחת לחצי שנה ואם כן- עד איזה גיל וממתי מומלץ לעבור לאולטרא סאונד/ממוגרפיה? בתודה.
טלי שלום במידה ואמך היא בת המשפחה היחידה שלקתה בסרטן שד , הרי את בסיכון מוגבר אך הסיכון אינו "ענקי". בעיקר לאור העובדה שאין לך מוטציה בגן ידוע כגורם סרטן וכן העובדה שאמך לא חלתה בגיל צעיר מאוד. בשלב זה בהחלט ניתן להסתפק בבדיקה הידנית. עקב הסיפור המשפחתי הייתי ממליץ לך לבצע ממוגרפיה ראשונה בגיל 40 .