בלוטות הלימפה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עברתי ניתוח כריתה חלקית (למפקטומי) לפני שבועיים וחצי וכמו כן הוצאו 19 בלוטות לימפה בצד של השד הנגוע. בתוצאה שקיבלתי לפני שבוע גילו שאחת מתוך ה-19 נגועה. האם יש לי סיבה לחשוש מגרורות נוספות באיזורים אחרים בגוף?
לזיוה בוקר טוב סרטן השד יכול להתפשט הן בדרכי הלמפה והן דרך כלי הדם. במקרה שלך קיימת עדות להתפשטות לימפתית. קיים סיכון אצלך להופעת גרורות במקומות אחרים, ומן הטעם הזה יומלץ לך, אני מניח, טיפול מונע ע"י כמותרפיה או ע"י הורמונותרפיה (או שתיהן, זו אחר זו). מטרת הטיפול המונע ומהותו הינם הרס אותם תאי גידול שאולי התפשטו בגוף. טיפול זה הוכח כמקטין באופן משמעותי את הסיכון להופעת גרורות בעתיד. יש להדגיש כי טיפולים אלו אינם באים במקום הטיפול הקרינתי לשד עצמו, וגם לאחר סיומם דרוש מעקב כירורגי ואונקולוגי על מנת לאתר הישנות אפשרית של המחלה מוקדם ככל האפשר. בהצלחה, והחלמה מהירה, דר' חיים גוטמן