בדיקת שד.
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. אני בחורה בת 29. ברצוני לדעת האם יש צורך לבצע בדיקת שד אצל רופא בגילי. אם כן, באיזו תכיפות? (לעולם לא ביצעתי שום סוג של בדיקת שד). ובנוסף, כחברה בקופת חולים מכבי, האם יש מרפאה מיוחדת לשם כך אליה ניתן לפנות? האם הבדיקה כרוכה בתשלום מיוחד? ואם אין מרפאה כזאת, להיכן ניתן לפנות? אנא עזרתכן ותשובותיכן. תודה, שירלי.
שלום שירלי, על פי ההנחיות של האגודה האמריקאית לסרטן, וההמלצות המקובלות בארץ, מומלץ לכל אישה להיבדק אצל כירורג מומחה לשד החל מגיל 20 . בדרך כלל רצוי להיבדק אחת לשנה. באתר של עמותת אחת מתשע, תחת הכותרת מידע\למי ניתן לפנות , תוכלי למצוא רשימת מרפאות ורופאים הנותנים שירות זה, וכן את איזו קופת חולים הם משרתים. זו אינה בהכרח רשימה מקפת ואם אינך מוצאת רופא\ה מתאים פני לסניף קופת החולים באזור מגוריך לקבל המלצה על רופא\ה מתאים. קישורית לאתר של "אחת מתשע" תוכלי למצוא בראש עמוד זה.