עזרה בקשר לפענוח בדיקה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בת 37, כ3 חוד' אחרי לידה שניה, שתלי סיליקון מלפני 10 שנים. אני מבצעת בדיקת אולטראסאונד מדי שנה כדי לבדוק מה מצב השתל. בבדיקה האחרונה שביצעתי כעת נמסר לי כי בשד ימין לכיוון זנב השד הודגמה בלוטת לימפה אינטרממרית בגודל 0.9 ס"מ וכי בבית השחי אין בלוטות מוגדלות. BIRADS2. רציתי להבין מה זה אומר? האם יש טעם לאור הנתונים לבצע ממוגרפיה? האם הבדיקה מספיק אמינה או שיש בדיקות נוספות שניתן לבצע? תודה
לילי יקרה, בלוטה אינטרהממרית הינה בלוטת לימפה המצויה בתוך רקמת השד. זהו ממצא תקין שאינו מעורר דאגה. BIRADS2 מעיד על ממצא שפיר. לגבי בדיקות הדמיה נוספות הללו אינן חיוניות בעבור הממצא המתואר יחד עם זאת כדאי שתפני לבדיקת כירורג שד לשם הערכת הסיכון הכללי בו את מצויה ולשם החלטה על המעקב הנחוץ בהמשך. בהצלחה, דינה
לילי שלום, באופן כללי - קיימת המלצה על החלפה של שתלי סיליקון לאחר כ 12 שנים. במקרה שלך, הבלוטה המוגדלת דורשת התייחסות לאור גיל השתלים מחשש לדלף/קרע. בדיקת הבחירה לברור דליפה משתל הינה MRI. (באותה ההזדמנות בדיקת הMRI תאפשר לראות נתונים נוספים בשד). בשלב זה הייתי ממליץ לך לבקש הפניה לMRI מרופא המשפחה ועם התוצאה לפנות למנתח פלסטי. כאמור, גם אם השתל דולף זהו אינו מצב דחוף או מסוכן בהצלחה ליאור הלר
תודה רבה לכם על התגובה! מה לגבי ממוגרפיה? האם יש טעם בבדיקה לאור הנתונים?? לגבי הMRI, האם ניתן לזהות דברים נוספים (סרטן לדוג')?? מלבד קרע בשתלים.... תודה