birads 4a
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 42 נשאית brca1 . ילדתי לפני שנה . לידה שניה . הנקתי רק כחודש. לא הרבה.. עשיתי mri יש שני מוקדי האדרה בעלי מאפייני תהודה שפירים , אולם לא הודגמו ב mri קודם (מלפני ההריון , לפני כשנה וחצי) כיוון שלא הודגמו בבדיקה קודמת לא ניתן לשלול תהליכים שאתיים birads 4a הומלץ על אולטראסאונד ובדיקת רקמה שאלתי היא--האם יש סיכוי שזה לא סרטן ?? למה מצד אחד כתוב מאפייני תהודה שפירים ומצד שני כתוב ביראדס 4 ?? אני מאווווד מודאגת . אנא תשובתכם.
קרן שלום, מאד יכול להיות שמדובר בתהליכים שפירים. מאידך הם לא היו בבדיקה הקודמת ולכן יש צורך בהתייחסות רצינית. אחת החולשות של בדיקות רגישות מאד כמו MRI היא רגישות יתר. אינני יודע זאת בוודאות אבל יכול להיות שאם ממצאים כאלה היו מופיעים אצל אישה לא נשאית BRCA1 אז היו ממליצים רק לחזור על ה- MRI כעבור חצי שנה ולא על ביופסיה. אגב המונח BIRADS4A פירושו ממצא שדורש ביופסיה אך רמת החשד נמוכה. שוב יכול להיות שהדרישה לביופסיה היא תוצאה ישירה מעצם הנשאות. אני סבור שבהיותך נשאית את צריכה להתמודד עם דאגות כאלה כל פעם שאת עוברת בדיקת הדמייה עוד לפני קבלת התוצאה, וזה הופך להיות חלק מחייך. בברכה, דר אולשה