בדיקת דם
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב אני בת 48, לפני כשלוש שנים חליתי בסרטן השד ועקב טיפולים כימותרפים פסק המחזור החודשי. בבדיקת דם השבוע התקבלו הערכים הבאים: אסטרדיול 372 פרוגסטרון 6.76 FSH 58.9 LH 62.5 מה הסיבה לערכים אלו? בברכה אלונה
פרוש הממצאים הוא שהשחלות ממשיכות לתפקד ברמה מסויימת ויש ייצור של אסטרוגן. מצב זה מצריך מעקב אחר רמת ההורמונים ובבדיקות אולטרהסאונד אחר תפקדו השחלות ועובי רירית הרחם ובאם יש רירית רחם\ם עבה יש צורך לבדוק דגימת רירית הרחם ולנסות לגרום למחזור עם תכשירי פרוגסטרון. כמו כן חשוב לדעת באם את מטוםלת עם טמוכסיפן או עם ארומטז אינהיביטורס כי אז צורך במעקב נוסף אחר השפעות התרופות.
תודה רבה על תשובתך. אינני מטופלת כלל בתרופות (היה לי טריפל נגטיב). האם יש סיכוי לחזרת המחזור החודשי? פסקו לי גלי החום האם אני עדיין בגיל המעבר? בברכה אלונה