יעוץ בנוגע לתוצאות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בת 40. מנפאוזה מוקדמת מאוד. חמעשה מזה כשנה אין וסת בכלל, לאחר דעיכה ואי סדירות בעשור האחרון. FSH גבוה. בבדיקת ממוגרפיה: שד פברוגלנדולרי בעיקרו. אין ממצאים. בבדיקת US בשד ימין ציסטות: שעה 5-0.6 ס"מ. BIRADS:2 ממצא שפיר מה המשמעות וכיצד כדאי לנהוג?
שד ימין אכן כואב יותר והגוש מורגש על ידי. בבדיקה אצל כירורגית ב-11.14(טרם הממוגרפיה) לא הורגש דבר, לדבריה.
שד ימין אכן כואב יותר והגוש מורגש על ידי. בבדיקה אצל כירורגית ב-11.14(טרם הממוגרפיה) לא הורגש דבר, לדבריה.
שלום אסנת אם השד סמיך, כפי שכתבת, חשוב להוסיף לממוגרפיה בדיקת אולטרסאונד ואם שתיהן תקינות ניתן להסתפק במעקב הכולל בדיקה ידנית של רופא אחת ל-6-12 חודשים. אם את מרגישה גוש - הסיפור אחר. חשוב ללכת להיבדק ע"י רופא העוסק בכך אשר ישקול בדיקת MRI או ביופסיה. אם הרופאה שבדקה אותך התרשמה שלא מדובר בגוש (ובהחלט יתכן שמדובר רק ברקמה סמיכה) - צריך לחזור על הבדיקה הידנית אחרי 2-3 חודשים ואז לשקול שוב MRI או לחזור על אולטרסאונד. בהצלחה
לאסנת שלום בדיקה תקינה ציסטות הן ממצא שפיאר שאינו דורש כל טיפול בברכה