שאלה מדורון ברגר בעניין אשתי שחלתה בסרטן המעי הגס
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אשתי בת 42 עבקה בדצמבר ניתוח הוצאת סרטן המעי הגס, היא בדרך לכימותרפיה עקב בלוטות נגועות. עשתה השבוע פט סיטי וכל האזור ליד המעי נקי, אבל בפט סיטי היה כתוב בן השאר: חזה : קליטה פתולוגית של FDG בעוצמה גבוהה בתהליך באספקט המדיאלי של השד הימני בגודל כ-2.4 ס"מ . ב-CT שינויים ציסטיים בשני השדיים. לסיכום :קליטה פתולוגית של FDG בתהליך באספקט המדיאלי של השד הימני. נחוץ בירור היסטו-פתולוגי, בהתאם לקורלציה קלינית. חשוב לי לציין שהיא עברה לפני תשעה חודשים ממוגרפיה ואף עברה בדיקה פיזית על ידי כירוג לפני 4 חודשים והכל נמצא תקים. איך זה יכול להיות? האם יש חשש לסרטן נוסף?
שלום רב. יש לברר את הממצא ב- PET CT ע"י בדיקת כירורג שד וביצוע חוזר של אולטראסאונד ןאם צריך ממוגרפיה. זאת לממרות שרעייתך נבדקה לפני פחות משנה. בברכה, פרופ. מ. שבתאי