סמיכות בשד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בבדיקת ממוגרפיה נאמר לי שיש לי סמיכות בשד ולכן הופניתי לאולטרה סאונד. מה הסיבה שהופניתי לאולטרה סאונד והאם סמיכות בשד מרמזת על בעיה ?
שלום, רציתי לציין שאני בת 51 ולכן נשלחתי לבדיקה. תודה,
שלום רב. רקמת שד סמיכה היא תכונה שונה מהסמיכות של השד במישוש. משמעותה היא שרגישות הבדיקה פחותה ועל כן יש להוסיף אולטראסאונד עמ"נ להשלים את הבדיקה הממוגרפית. בנוסף, רקמה סמיכה מהווה גם סמן של סיכון יחסי מעט גבוה יותר לסרטן שד ועל כן עלייך להיוך במעקב סדיר. בברכה
שלום, בבדיקה קודמת לפני מספר שנים לא ציינו את הסמיכות, האם ייתן שהיא נוצרה ומעידה על דבר מה?
קראתי מאמר לאחרונה שזו ההמלצה לבעלות ריקמת שד סמיכה. גם האולטראסאונד לא רואה טוב דרכה. הביופסיה אינה מסובכת ושווה את הכאב. לי גרמו לסחוב גידול כשנתיים רק כי הרופא (הב"ז) התעצל לעשות ביופסיה והסתמך רק על צצמאי הדימות והמישוש. עוד יצאתי בזול: למפקטומי והקרנות.