האם צריכה לעשות גם אולטראסאונד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עשיתי ממש לאחרונה ממוגרפיה ראשונה. אני בת 50 בריאה,לא מעשנת,שתי לידות,הנקות ארוכות,אין סיפור משפחתי. קיבלתי הזמנה לממוגרפיה הממליצה מגיל 50 . אני שייכת לקופת חולים כללית. כמה מחברותיי שחלו בעבר בסרטן השד אמרו לא לסמוך רק על ממוגרפיה. כמובן שאני עוברת גם בדיקה ידנית אשמח לדעת אם כדאי אוטומטית לעבור עוד בדיקות
אם הרעיון למנוע סרטן, יש להפנות את הנבדקת לבדיקת אולטראסאונד ובמקרה של חשד להפנות מיד ל MRI. בדיקת ממוגרפיה ו CT מבוססות על קרינת X-RAY שעלולות לגרום לסרטן גם אם הסיכון לא גדול. תארו לעצמכן שהיו שולחים את יליכם ללמוד את כללי הבטיחות בדרכים במעבר חצייה בלב העיר.