שחזור שד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני צריכה לעבור בעוד כשבוע ניתוח לכריתה של הפיטמה ובלוטות הלימפה, לאחר שנמצאו שני גושים ממאירים קטנים. ברצוני לדעת אם במהלך הניתוח יש אפשרות לעשות שיחזור של הפיטמה, אם יש מישהי שעברה שיחזור כזה אם אוכל לקבל פרטים נוספים. הודה אם אקבל תשובות בעניין.
למיכאלה שלום, באם מדובר בכריתה רק של הפיטמה בלבד ללא רקמת שד?, יש באופן תיאורטי אפשרות לשחזור עם שתל עור, אבל לדעתי זה אינו רצוי בשלב הראשוני. יש להמתין לאחר הניתוח לקבלת התשובות הפאתולוגיות וכן יש להמתין מבחינה אסטטית להתכווצות הרקמה ולרפוי הצלקת ולבצע שחזור פיטמה באופן אמבולטורי תוך תכנון מדויק יותר של מיקום וגודל הפיטמה. זו הדרך הטובה ביותר הן מבחינה רפואית, והן מבחינה אסטטית. תשובה יותר מדויקת יכולה להנתן בפניה לייעוץ עם התוכנ ית הכירורגית ועם הבדיקה הגופנית הלוקחת בחשבון את מראה שתי השדיים. מקווה שעזרתי בנימינה