שאלה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני כשנתיים התגלה אצלי גידול נטול קולטנים להורמונים, HER 2 חיובי +3. טופלתי בכל מה שאפשר היה,נותחתי ועכשיו אני ממש בסדר. (שנה אחרי סיום הטיפולים). שאלתי היא: 1) מה הסיכוי להופעת גידול בשד השני? ובאותו שד עמצו? 2}מה הסיכוי להופעת גידול ממאיר בשחלות,בצואר הרחם או ברחם, בהשוואה לאשה שלא חלתה בעבר בכלל? 3) מה הסיכויים שלי להופעת גרורות באתרין אחרים? תודה, גלית
הסיכוי להופעת גרורות באתרים אחרים והשנות בשד עצמו תלויה במאפנים נוספים של הגידול ובסוג הטיפול הכימי שקיבלת - אין לי על כך פרטים. יש מעט עליה בגידולי שחלות ורחם לעומת נשים שלא חלו (בהנחה שאין מוטציה בBRCA) סיכוי לגידול בשד השני תלוי בגילךבזמן האבחנה, טיפול קרינתי, סיפור משפחתי וגנטי עוד גורמים נוספים, באופן מאד גס מדובר על 0.5% בשנה.