שאלה חשובה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לום רב , רופא נשים עשה לי בדיקת שד וגילה גוש קטן מאחורי הפיטמה בשד ימין.אני לא הרגשתי דבר . נשלחתי לממוגרפיה ואולטרסאונד.הממצאים: בממוגרפיה הכל תקין ובאולטרסאונד:בשעה 7 הודגם גוש בגודל 0.80 ס"מף אובלי, מוגדר, איזואקוגני, אחור פטמתי ,מישושי. ממצא כנראה שפיר birad3 הלכתי לרופא כירורג ולאחר בדיקה ידנית לא הרגיש את אותו גוש. וההמלצה הייתה לבדוק שוב בעוד חצי שנה ושאסיר דאגה מליבי וגאת לאחר שראה את הבדיקות . יש לציין שאת האולטרסאונד ביצעתי כמה ימים לאחר מחזור. האם יכול להיות שהגוש נעלם תוך שבועיים מיום ביצוע הבדיקה? תודה וסליחה .אני בת 40
יתכן שהגוש השתטח ואז הוא לא מורגש בבדיקה ידנית.
צריך לעשות ביופסיה מהגוש הזה. תתעקשי.
שלום רב. אם מדובר בממצא סולידי (מוצק ולא ציסטה) הייתי מציע לך לבצע ביופסיה מחט חלולה. כל ממצא מוצק באשה בגילך חייב אישור רקמתי שאמנם מדובר בנגע שפיר. כך נראה הממצא אצלך אבל יש צורך להסיר כל אי ודאות באשר לטיבו של הממצא. בברכה