מה עושים קודם?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
יש לי גוש בשד שמאל.בביופסיה נמצא .duct carcinoma grade 2.ובביופסית הלימפה .corse of lymph node tissue,most probably reactive.השאלה מה נכון לעשות כעת.לחזור לרופא הכירוג שד או לחפש רופא מומחה לאונקולגיה.דרך מי קובעים תור לניתוח במידי להוצאת הגוש לבדיקה ?האם יש סיכוי שבניתוח להסרת הגוש תיהיה גם כריתה?
שלום רב, בשלב ראשון יש לבצע את הסרת הגידול ונטילת דגימה מבלוטת הזקיף(היא הבלוטה הקרובה ביותר לגידול ואשר בדיקתה משקפת את המצב בבלוטות בבית השחי. פעולות אלו מתבצעות כמובן ע"י הכירורג . לגבי סוג הניתוח להסרת הגידול - היום הנטיה היא לבצע ניתוחים משמרי שד (כריתה מקומית של הגידול ושימור השד), רק במקרים יוצאי דופן יש צורך בכריתת שד מלאה וזה כמובן נעשה בתאום מלא עם המטופלת.