רישום קרינה מצטברת
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
תודה לך, על תשובותייך. האם נהוג בעולם המערבי לרשום בכרטיס הניתן למטופל, את כמויות הקרינה המצטברות במשך חייו? כמויות ההקרנות לטיפול בסרטן אכן נרשמו בתיק הרפואי. אך המטופל מסיים את ההקרנות, ובמהלך חייו מקבל עוד ועוד קרינה מרנטגן,CT, PET CT, צילומי שיניים, וכו'.... ואיש לא יודע לעקוב אחרי זה... אני למשל: ביצעתי בחיי עוד לפני גילוי הסרטן, הרבה CT לעמוד שדרה בגלל בעיות גב וניתוח אורטופדי מסובך... כי בזמנו לא היה MRI. והאם בארץ קיימת מגמה לעקוב ברישום על כמות הקרינה שמצטברת? תודה.
..כי כמות קרינה מצטברת גדולה, יכולה להוות אינדיקציה למתן היתר לMRI כמעקב במקום CT שהיום ה"כללית" לא מאשרת לי MRI חזה...
אופירה יקרה. שאלותייך מצויינות אך מעבר למה שאני יכולה לענות.... אין רישום ארצי מסודר של קרינה, וגם מכיוון זו קרינה שניתנת למטרות הבראה, היא כאילו " לא נחשבת". ההתוויה לMRI שדיים אינה תלויה בקרינה שקיבלת... מירב