תודה מראש
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בס"ד ערב טוב.אני בת 28.5 אם לשניים. לפני כחודש פניתי לרופא לאחר שהרגשתי גוש בשד.(שעה 12) קיבלתי הפניה לאולטרסאונד שאכן אישר שיש גוש אליפסה 1.2*1 ס"מ ונשלחתי לביופסיה, שם נקבע כי הגידול הוא פיברואדנומה, והומלץ לעקוב... אצל כירוג לא הייתי. רק עכשיו התברר כי סבתא של אבי נפטרה בעקבות סרטן בשד. שאלותי: 1) האם הגילוי המשפחתי רלוונטי? 2) האם לדעתכם יש לשקול הוצאה של הגוש??? 3)אם אכנס להריון האם יש לפחד ולהתייחס לשינוי גודל? היום אני מתחילה להרגיש גוש חדש (שעה 9) וקטן. להתייחס?? תודה לכם מלאכים שלנו ובהצלחה.
פיברואדנומה בגיל 28 , היא תופעה שכיחה ואין צורך להוציאה , אלא אם כן גדולה מאד. קוטר 1.2 לא נחשב גדול. אין ספק שכדאי לראות כיררוג הסיפור המשפחתי - אם מדובר באמא של אבא שלו, תלוי באיזה גיל חלתה בסרטן השד. אם צעיר - יכול להיות רלוונטי לעתיד, אך לא לפיברואדנומה, ואולי כדאי שאת ואביך תיפנו ליעוץ גנטי. אם מדובר באמא של אמו, ואמו לא חלתה, אז זה פחות רלוונטי. המעקב אחר פיברואדנומה בהריון , דומה למעקב כשאת לא בהריון אם את ממששת גוש חדש בשד - עליך לעבור שוב בירור לגוש זה. לבריאות