בת 16-דחוף
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בת 16, פניתי לרופאת נשים- נמצא כי- שד שמאל בחלק הלטרלי ממצא קשה נייד מעט רגיש כ-4 סמ. היא הפנתה אותי לכירורג בטענה שישנם סיכויים שזה ציסטה/פיברואדנומה. רציתי לדעת בבקשה מה עושים במצב כזה, והאם יש סיכויים גדולים לניתוח? אשמח לפירוט! בתודה מראש
שלום רב, אכן האבחנה המבדלת במקרה זההיא בין פיברואדנומה וציסטה. יש לבצע אולטרה סאונד שדיים ולפנות לכירורג שד. במידה והמדובר בציסטה פשוטה בדרך כלל אין צורך בהתערבות כלשהי אלא במידה והציסטה גורמת לתסמינים כגון כאב או לחץ במקרה זה ניתן לשאוב את תוכן הציסטה בהכוונת אולטרה סאונד. במידה והמדובר בממצא אחר (חשד לפיברואדנומה וכד') יש לבצע ביופסיה בהכוונת אולטרהסאונד ולהחליט על המשך טיפול לפי תוצאות הביופסיה