שאלה לד"ר בן -ברוך
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב מבקשת לדעת האם סריקה משולבת של אולטראסאונד וממוגרפיה זהה ביעילותה לבדיקת MRI לצורך המעקב . האם יש שוני בדרגת הסיכון של הבדיקות? מהי תדירות הרצויה לבדיקות ממוגרפיה? חשוב לי לדעת מה את ממליצה. אני בת 34 . שנה לאחר ניתוח למפאקטומי,4 חודשים לאחר כימו והקרנות. בתודה מראש, רות
שלום RUT המעקב הסטנדרטי במקרה כמו שלך צריך לכלול ממוגרפיה כל שנה ובדיקת רופא כל 4-6 חדשים. בגלל שבגיל צעיר היעילות של ממוגרפיה היא מוגבלת, הייתי מוסיפה גם אולטרסאונד אחת לשנה לפחות. לגבי MRI - זו בדיקה יחסית חדשה ומאוד יקרה, והנסיון איתה מוגבל בכל הנוגע למעקב בשד. עם זאת - כאשר יש משהו לא ברור בממו ואולטרסאונד, MRI יכול בהחלט לעזור בבירור הממצא. בנוסף - במידה והגידול הראשוני לא נראה לא בממוגרפיה ולא באולטרסאונד אלא רק ב MRI בהחלט אפשר לשקול MRI כחלק מן המעקב השגרתי. באף אחת מן הבדיקות הללו אין סיכון משמעותי. בהצלחה,