שינויים ברחם-שחלות בעקבות טיפול הורמונלי
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בגיל 32 עברתי למפקטומי , כימותרפיה(CMF) והקרנות. משך שנתיים טופלתי בזולדקס(סיימתי לפני 4 חודשים) ואני עדיין מקבל טמוקסיפן. בבדיקה אצל גניקולוג הוא ראה רירית רחם מורחבת עם חשש לפוליפ. לטענתו יש סיכוי שמדובר בגידול בגלל לקיחת הטמוקסיפן. מטרת הביקור הייתה, למעשה, התקנת התקן תוך רחמי. הרופא טען שמבחינתו כלל לא בטוח שיש צורך בהתקן ושעדיף לעשות קודם בדיקת הורמונים. ככל הידוע לי המחזור אמור להופיע שוב כעת משסיימתי את הזולדקס(אף על פי שעדיין לא הופיע) וחשוב יותר- האין השינוי ברירית הרחם ו/או הפוליפ נגרמו מהטיפול???
יש צורך בברור גנקולוגי לגבי הממצאים ברחם, בגיל 32 הסיכוי לגידול ברחם הוא אפסי, אך ניתן לבצע היסטרוסקופיה לבדיקה יותר מדויקת. טמוקסיפן יכול לגרום לעיבןי ברירית הרחם. יתכן ויקח זמן מה עד שמחזור הוסת יחזור, בדיקת רמות אסטרוגן LH, FSH בדם יעזרו לומר אם עדיין יש דיכוי שחלתי עקב הזולדקס