לאונקולוגית -אני באמצע כימותרפיה וחושבים ..
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שעליי לעשות מסטקטומי אחרי הטיפולים(8) האם יש יעילות לניתוח אחרי הכימו? והרי טיפלו כבר כימית האם עדיף לעבור להקרנות? או האם אחרי המסטקטומי עליי שוב לקבל כימותרפיה ? כי הרי יעבור זמן בין סוף הטיפולים (8) לבין הניתוח... אובדת עיצות האם להסכים למסטקטומי או לא בבקשה אל תעני לי שצריך עוד נתונים השאלה שלי די ממוקדת- האם אחרי טיפולים עוד יש טעם למסטקטומי( סרטן שד 3 מוקדים)? ואם כן מסטקטומי ולא הקרנות - האם צריך לקבל אחרי הניתוח שוב טיפולים כימיים ? תודה רבה
הטיפול הכירורגי המקובל כאשר יש מספר גידולים בשד ברביעים שונים הוא כריתת שד. טיפול כימי ראשוני ניתן כאשר הגושים גדולים מידי או שיש ערוב בלוטות נרחב. אין דרך מדויקת לדעת אם כל הגידול נעלם מהשד עקב הטיפול הכימי - אלא על ידי ניתוח. הסיכוי שכמוטרפיה תגרום להעלמות שלימה של הגידול בשד גם בבדיקה פתולוגית נעה בין 10 ל20% הצורך בקרינה וטיפול נוסף לאחר הניתוח תלוי בממצאים בשד ובבלוטות לפני הטיפול וכן בתוצאות הפתולוגיות של הניתוח. אין ביכולתי לומר לך אם להסכים לכריתת שד - זו סוגיה שלא ניתנית ליעוץ וירטואלי