שאלה לפרופסור אילן כהן
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפרופסור אילן שלום לפני חודשיים היה לי ציסטות עקב אסטרדיול גבוהה לוקחת טמוקסיפן קיבלתי שתי זריקות זלוטקס בבדיקה האחרונה כתוב שיש זקיקים ולא כתוב שיש ציסטות מה זה אומר? האם זלוטקס יוצר שרירן ברחם ? כי בבדיקה לפני זלוטקס לא הופיע שרירן האם ניתן להוציא שחלות ללא הוצאת רחם? תודה מורן
למורן. זלודקס מדכא את השפעת הטמוכסיפן על השחלות ולכן הציסטות נעלמו. אין לך יותר ציסטות ורמת האסטרוגן ירדה גם כן. הזלודקס אינו גורם להופעת שרירן. להיפך, הוא מדכא יצירת וגדילת שרירנים. לכן הופעת השרירן היא מקרית ואינה שייכת לטיפול. אינני רואה כל צורך לכריתת השחלת באם לא גילו אצלך גנים חיוביים לסרטן. בברכה פרופסור אילן כהן