טמוקסיפן לפני ניתוח - לאונקולוגית
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לד"ר בן ברוך, שלום רב. מכרה שלי לוקחת טמוקסיפן מזה כחצי שנה, לאחר כריתת שד, (לא ידוע לי סוג הסרטן או השלב שלו, אבל היו לה חמש בלוטות נגועות.)כימותרפיה (CAF+TAXOTER)והקרנות. כעת היא עומדת לפני ניתוח כריתת רחם ושחלות. הכירורג אמר שעליה להפסיק את נטילת הטםוקסיפן 10 ימים לפני הניתוח כדי למנוע כרישי דם. את האונקולוגית שלה היא לא מצליחה לתפוס, (שזה ענין לדיון בפני עצמו) אבל היא שמעה גם דעות נגד. (אני לוקחת טמוקסיפן שנתיים וחצי ועברתי עכשיו ניתוח DEIP ואף אחד לא אמר לי להפסיק את התרופה.) מה עצתך בעיניין? בתודה מראש רינה.
אין הוראה ברורה להפסיק טמוקסיפן לפני ניתוח. טמוקסיפן מעלה במידה מינימלית את הסיכון לקרישי דם, ביחוד אם יש מצב של שכיבה ממושכת. הוראות לגבי המשך או הפסקת טמוקסיפן במקרים אלו היא בתאום בין הרופאים המטפלים ובאופן אינדיבידואלי לכל אשה