טיפול מניעתי - שאלה לאונקולוג
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שאלתי היא על פי אלו פרמטרים קובעים מי מקבל טיפול מונע לאחר כריתת שד כאשר לא נמצא יותר גידול סרטני והבלוטות נקיות? אני בת 41, היו שני גידולים ברביעים שונים של השד ולכן נכרת, הגידולים היו בדרגות של grade 3+ grade 2 אם חסרים פרטים נוספים, אוסיף כנדרש. תודה רבה מראש.
הצורך בטיפול נוסף לאחר ניתוח שד תלוי בגורמים רבים, בינהם גודל הגידול, ערוב בלוטות, מאפיינים ביולוגים של הגידול, גיל החולה מצבה הבריאותי ומידת התועלת שהטיפול יכול להביא. כל אלו וגורמים נוספים משוקללים על יד האונקולוג ועוזרים להחלטה. יש גם תוכנה העוזרת לשקלל נתונים אלו בכדי לקבוע מהו סיכוי ההשנות ומה מידת התועלת של טיפולים שונים. כל הנ"ל הם לגבי טיפול כימי או הורמונלי. לגבי טיפול קרינתי השיקולים העיקריים הם סוג הניתוח, גודל הגידול וערוב בלוטות. בברכה ד"ר בן-ברוך