שאלה לפרו אילן כהן
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפרופ אילן כהן שלום אישה שיש לה עליה באסטרוגן עקב טמוקסיפן עלולה לקבל צ"סטות בשחלות כיצד יודעים שיש צ"סטות בשחלות ומה הטיפול ? האם אסטרוגן גבוהה עקב טמוקסיפן גורם לעבוי רירית הרחם ? תודה רבה רבקה
לרבקה. באם יש עלייה בערכי האסטרוגן ניתן לצפות שיש גם במקביל ציסטות בשחלות. את הציסטות ניתן לאבחן עם אולטרהסאונד. רמות גבוהות של אסטרוגן אכן יכולות לגרום לרירית רחם עבה. באם יש ציסטות בשחלות יש לשקול מתן זריקות דקהפפטיל או זלודקס למספר חשים לדיכוי השפעת הטמוכסיפן על השחלות. אש הציסטות יעלמו ורמת האסטרוגן תחזור לנורמה. בברכה פרופסור אילן כהן