סרטן שד אשר התפשט לכבד

דיון מתוך פורום  סרטן השד

08/01/2009 | 22:26 | מאת: יעל

שלום, לאימי ישנו סרטן השד, אשר התגלה לפני כחצי שנה, ומאז היא הייתה בטיפול כימי.אשר הסתיים לפני כחודש וחצי. לפני כשבוע היא חשה כאבים באזור הבטן, וכאשר התייעצה טלפונית עם הרופא המטפל, זה טען שאין קשר בין הכאבים לבין הסרטן שד. אבל לפני זה הוא שלח את אימי לבצע בידקה של CTלכבד, לפני ניתוח שהיא הייתה צריכה לעבור. ובבדיקה ראו יותר תאים סרטניים מאשר בבדיקה הקודמת שהיא עשתה אשר הייתה כ-2 חודשים לפני הבדיקה הזאת. הרופא הפנה את אימי לבדיקת CT חוזרת, כי בבדיקת רנטגן לא ראו את ההתפשטות של התאים. בזמן שהיא חיכתה למועד הבדיקה, היא התחילה להרגיש מאוד לא טוב, כאבים באזור הבטן, וחולשה. היא כבר בקושי הצליחה לקום מהמיטה. כאשר היא הלכה ביוזמתה לאחות אשר טיפלה בה בתקופה שבה היא קיבלה כימיה, לאמא כבר הייתה צהבת! ועכשיו בוצעה הבדיקת CT החוזרת, ולאחרי הרופא מסר שהמצב שלה הוא סופני, ושמבחינת הרפואה אין משהו שאפשר לעשות. הם ממליצים לשחרר אותה הביתה עם רופא מקופת חולים שיבוא לבדוק את אמא פעם ביום. האם יש משהו שכרגע ניתן לשעות? אולי חוות דעת שניה מרופא שיותר פתוח לניסויים חדשים אשר קיימים? אולי רפואה משלימה? או יש עוד משהו אשר אפשר לנסות? אודה לכל תשובה בעניין. בתודה, יעל!

לקריאה נוספת והעמקה
09/01/2009 | 07:58 | מאת: יעל

ועוב משהו, מה דעתכם על הטיפול אשר אותו עושה אורן זריף? באתר שלו יש כל מיני סיפורי הצלחה על אנשים אשר בהם הוא טיפל והיום מרגישים הרבה יותר טובץ וגם על כמה כאלה שהיו במצב סופני עם גידולים במוח. לתושבה אודה,

09/01/2009 | 08:53 | מאת: אנה גולדברט

יעל היקרה שלום, ראשית שלחתי את שאלתך לאחד היועצים ואני מקווה להתייחסותו בהקדם. אני באמת מבינה שאתם עוברים עכשיו תקופה קשה מאוד המאלצת אתכם להתמודד עם מצב לא פשוט מאוד של האם. עד שתתקבל התייחסות של רופא רק אתייחס לגבי הטיפולים השונים אותם מציעים אנשים פרטיים שונים (כמובן שאני לא מתייחסת ישירות לטיפול עליו את כתבת). ראשית בשוק קיים מגוון רחב של טיפולים שלעתים הנשים מדווחים כי מקלים על התמודדות עם תופעות הלוואי השונות של המחלה. הטיפולים השונים אינם מרפאים את המחלה אולם הם יכולים לפעמים להקל על ההתמודדות הפיזית והנפשית.. חשוב גם לזכור שכמו בכל מקצוע גם כאן קיימים אנשים שונים המבטיחים מרפא אולם הטענות שלהם לא מבוססות על שום מחקר ולרוב מאכזבות וגם יקרות. אני מקווה מכל הלב שאמך תרגיש יותר טוב ומציעה לך לפני שאת פונה לטיפולים השונים לברר היטב את יעילותם ולקבל המלצות של נשים. בברכה, אנה

10/01/2009 | 20:12 | מאת: ד"ר מירב בן-דוד

יעל שלום ושבוע טוב, חמודה, כשיש צהבת- משמע מצבו של הכבד גרוע, וכל טיפול כימו עלול לגרום לנזק נוראי. באותה מידה- כל טיפול ניסויי חדשני מצריך תפקוד טוב של הכבד, ולא יהיה אפשר לכלול את אמא בכל מחקר קליני. בבית, בקרב המשפחה, עם טיפול תומך, רפואה משלימה בהחלט אפשר, ואפשר גם ללכת לעוד חוות דעת. אנא- בלי טיפולים שיש להם תופעות לוואי, כי איכות החיים כרגע היא החשובה. מתוקה, לרשותך אם יהיו לך עוד שאלות. מירב בן דוד

מנהל פורום סרטן השד