מה יותר "טוב"?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
התגלה לי גידול- infiltating duct carcinoma g3n1.האיפיון שלו -her 2 חיובי +3. אין רצפטורים להורמונים. מה "עדיף", אם כבר חוטפים את זה...רצפטורים להורמונים זה טוב או רע?
היי לי, זה לא עניין של טוב או רע. לדוגמה: גידול שמפריש חלבון HER-2 נחשב ליותר אגרסיבי אבל פגיע מאד לתרופה שנקראת הרספטין. לעומת זאת גידולים עם רצפטורים חיוביים להורמונים בדרך כלל נחסמים ע"י תרופות מניעתיות כמו פימרה או טמוקסיפן. ישנם עוד פרמטרים שמאפיינים את פגיעות הגידול לטיפול בסוגי כימוטרפיה שונים וכ"ו . בעיקר ההשפעה היא על דרך הטיפול שיתווה הרופא שלך. מה שיותר חשוב לך לדעת זה ה-STAGE של הגידול ובאם הוא הצליח לחדור אל בלוטות הלימפה בבית השחי או להתפשט לאברים אחרים בגוף דרך מערכת הדם. (אז זה ניתן להגדיר כלא טוב ). מאחל לך רק טוב והרבה בריאות דני